Urlaub in Holland! - Reisverslag uit Bad Gleichenberg, Oostenrijk van Manouk Janssens - WaarBenJij.nu Urlaub in Holland! - Reisverslag uit Bad Gleichenberg, Oostenrijk van Manouk Janssens - WaarBenJij.nu

Urlaub in Holland!

Blijf op de hoogte en volg Manouk

07 April 2015 | Oostenrijk, Bad Gleichenberg

Hallo liebe Leute,

Ik heb weer tijd gevonden om mijn ervaringen en avonturen op te schrijven! Op school heb ik eindelijk mijn draai gevonden, ik ben gewend aan de lange lesdagen en weet nu hoe het eraan toe gaat. Tussen alle lessen hangt geen samenhang en staan allemaal op zichzelf, vreemd maar leuk!
De woensdag voor de paasvakantie werd er een pubquiz georganiseerd. Natuurlijk konden wij (buitenlandse studenten) niet achterblijven en heb ik me samen met Ine en Attila als team ingeschreven. Onze creatieve naam: team BeNeHu (Belgium, Netherlands and Hungary). De vragen waar moeilijk, maar met wat hulp van behulpzame Oostenrijkse zijn we niet laatste geworden. Van de 40 vragen hadden we er 28 goed beantwoord. Klasgenootjes van mij hebben gewonnen en ik heb meegeholpen de prijs op te drinken! Een leuke avond met veel lol en plezier!
Paasvakantie! Thom is mij komen opzoeken en we hebben samen een heel leuk weekend gehad! Ik heb Thom meegenomen naar de chocoladefabriek en Graz laten zien. Omdat het vakantie was, gingen alle Oostenrijkse studenten naar huis en ook de andere buitenlandse hadden een vlucht naar huis geboekt. Ik heb daarom besloten om met Thom mee naar Nederland te rijden, omdat ik het niet zag zitten om 5 dagen alleen in Bad Gleichenberg te blijven. Via Kaprun (wow!! Volgend jaar sta ik op de skies!) zijn we naar huis gereden.
Heel vreemd om na 7 weken weer thuis te komen en wat was het koud!!! Ik had de goede week met wind en storm uitgezocht terwijl in Oostenrijk de zon straalde, maar goed dat mag de pret niet drukken. Er gaat bovendien niks boven een heerlijk windje! De 4 dagen die ik in Nederland heb doorgebracht waren volgeboekt. Uiteten met Janneke en Jenneke, op bezoek bij oma en andere familie, dagje Den Bosch en nog een nachtje doorbrengen in het Harlingen. De dagen vlogen om! Vrijdag in de vroege morgen ben ik met papa, mama, Daan en Laureanne weer naar Oostenrijk gereden. Helaas vond de auto dit iets minder en besloot deze om 50 km voor eindbestemming ermee op te houden! Met 20 km/u zijn weer naar Bad Gleichenberg gereden (harder ging gewoonweg niet) en daar kwam de automonteur er op Karlfreitag met de conclusie dat de auto afgesleept moest worden. Een leuke binnenkomer dus. Gelukkig kregen we de volgende dag een leenauto met genoeg beenruimte en konden we desondanks toch alle tripjes maken die we hadden geplant.
Ik heb ze Graz en Wenen laten zien en op 2e paasdag zijn we naar Klagenfurt am Wörtersee gereden. Ondanks het koude weer was het ontzettend mooi! We hebben met z’n allen genoten en als klapper op de vuurpijl blijven pap en mam een dagje langer, omdat de auto op dit moment pas gemaakt worden.
Vandaag is mijn stage begonnen in het Klinikum van Bad Gleichenberg. Vroeg opstaan en meekijken hoe diëtisten in Oostenrijk te werk gaan, reuze interessant! In mijn volgende verslag zal ik hier meer over vertellen.

From Austria with Love!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Manouk

Actief sinds 09 Feb. 2015
Verslag gelezen: 293
Totaal aantal bezoekers 7022

Voorgaande reizen:

12 Februari 2015 - 26 Juni 2015

Oostenrijk

Landen bezocht: